БИОЛОГИЯ МҰҒАЛІМДЕРІН ДАЯРЛАУДА ЭКОЛОГИЯЛЫҚ-ЗЕРТТЕУ ҚҰЗЫРЕТТІЛІКТЕРІН ҚАЛЫПТАСТЫРУДЫҢ ҒЫЛЫМИ-ӘДІСТЕМЕЛІК НЕГІЗДЕРІ

Авторлар

  • Орынбеков Дархан Даниярович «Қорқыт Ата атындағы Қызылорда университеті» КЕАҚ
  • Хамзина Шолпан Шапиевна «Ә. Марғұлан атындағы Павлодар педагогикалық университеті» КЕАҚ
  • Исакаев Ербол Маратұлы "А. Байтұрсынұлы атындағы Қостанай Өңірлік университеті" КЕАҚ
  • Тулиндинова Гульнар Каиржановна «Ә. Марғұлан атындағы Павлодар педагогикалық университеті» КЕАҚ

DOI:

https://doi.org/10.52269/22266070_2024_1_163

Кілт сөздер:

экологиялық білім, құзыреттілік, оқыту, даярлау, кластер

Аңдатпа

Мақалада педагогикалық жоғарғы оқу орындарында биология мұғалімдерін даярлау барысындағы олардың экологиялық-зерттеушілік құзыреттілігін қалыптастыру мәселесі қарастырылады. Қазіргі уақыттағы жаңа әлеуметтік-мәдени және экологиялық жағдай педагогтың экологиялық дағдарысты еңсерудегі рөлін және оның қызметінің мазмұнын айтарлықтай өзгертті, кәсіптік пәндік құзыреттілікті шегінен шығарып, жас ұрпақтың экологиялық білім беру нәтижелері үшін жауапкершілігін арттырып, білім беру саласындағы маманның жаңа кәсіби құзыреттілігін қалыптастыру қажеттілігін тудырды. Зерттеудің мақсаттары мен міндеттері – биология мұғалімдерін даярлауда экологиялық-зерттеу құзыреттіліктерін қалыптастыру, жоғары оқу орнында оқыту кезеңінде экологиялық-зерттеу құзыреттіліктерін дамыту және қалыптастыру мәселелерін шешуде дәстүрлі экологиялық-педагогикалық білім беру жүйесінің елеулі кемшіліктерін бөліп көрсету. Авторлар білім алушылардың экологиялық-зерттеушілік құзыреттіліктерін қалыптастыру барысында кластерлік талдау әдісін қолданған. Экологиялық-зерттеу құзыреттіліктерін қалыптастыру мәселесін шешу болашақ мамандарды кәсіби даярлаудың инновациялық практикасы арқылы да, әртүрлі педагогикалық тұжырымдамалар, теориялар, тәсілдер арқылы ғылыми қамтамасыз ету құралдары арқылы да жүзеге асырылады. Зерттеудің нәтижелерін талдау жоғарғы оқу орындарында оқу кезеңінде экологиялық зерттеу құзыреттіліктерін дамыту және қалыптастыру мәселелерін шешуде дәстүрлі экологиялық-педагогикалық білім беру жүйесінің елеулі кемшіліктерін көрсетуге мүмкіндік берді. Экологиялық-зерттеу құзыреттіліктерін қалыптастыру тұжырымдамасын тәжірибелік-эксперименттік тексеру оның негізгі ережелерін растады және оны сәтті жүзеге асырудың негізгі шарттарын анықтауға мүмкіндік берді.

Автор өмірбаяндары

  • Орынбеков Дархан Даниярович, «Қорқыт Ата атындағы Қызылорда университеті» КЕАҚ

    2 курс PhD докторанты 

  • Хамзина Шолпан Шапиевна, «Ә. Марғұлан атындағы Павлодар педагогикалық университеті» КЕАҚ

    п.ғ.к., педагогика жоғары мектебінің профессор 

  • Исакаев Ербол Маратұлы, "А. Байтұрсынұлы атындағы Қостанай Өңірлік университеті" КЕАҚ

    б.ғ.к., академиялық мәселелер жөніндегі проректор 

  • Тулиндинова Гульнар Каиржановна, «Ә. Марғұлан атындағы Павлодар педагогикалық университеті» КЕАҚ

    б.ғ.к., жаратылыстану жоғары мектебі Биология білім беру бағдарламасының жетекшісі 

Қосымша файлдар

Жарияланды

2024-10-17

Журналдың саны

Бөлім

Педагогикалық ғылымдар