МЕКТЕП ОРТАСЫНДАҒЫ КИБЕРБУЛЛИНГ КӨРІНІСІНІҢ ПСИХОЛИНГВИСТИКАЛЫҚ МАРКЕРІ: ЭМПИРИКАЛЫҚ ЗЕРТТЕУ НӘТИЖЕЛЕРІ
DOI:
https://doi.org/10.52269/22266070_2024_3_245Кілт сөздер:
психологиялық денсаулық, кибербуллинг, ауызша агрессия, виртуалды қарым-қатынас, психолинвистикалық маркер, сөйлеу мінез-құлқы, мектеп оқушыларыАңдатпа
Мақалада оқушылар арасындағы желілік байланысты психолингвистикалық талдау нәтиже-лері келтірілген. Интернет байланысы қазіргі әлемдегі коммуникацияның маңызды құрамдас бөлігі болып табылады. Басқалармен қарым-қатынас жасай отырып, оқушылар нақты және виртуалды кеңістікте әртүрлі әлеуметтік қатынастарға түседі, оның аясында құндылықтар жүйесін қалыптастыру, әлеуметтік және тұлғааралық қатынастар құрылымындағы өз орнын түсіну, сон-дай-ақ қақтығыстар, түсінбеушілік, көзқарастардың алшақтығы, негативизмнің көрінісі, агрессия, қарама-қайшылық. Әдетте, Виртуалды кеңістіктегі деструктивті коммуникативті мінез-құлық ұятсыз лексиканы, манипуляциялық, насихаттық сипаттағы арандатушылық мазмұнды, сондай-ақ басқа пайдаланушылардың жеке басына нұқсан келтіруге бағытталған қорлайтын хабарлама-ларды жариялаудан көрінеді. Зерттеудің өзектілігі Интернет желісінде оқушылардың агрессивті мінез-құлқының таралуын анықтау және алдын-алу қажеттілігімен, киберкеңістікте қолайлы климат пен қауіпсіз білім беру ортасын құру қажеттілігімен байланысты.
Зерттеу нәтижесінде алынған эмпирикалық дәлелдер кибербуллингтің жасөспірімдердің әлеуметтенуіне әсерін зерттеу үшін оның психолингвистикалық маркерін анықтауға мүмкіндік берді; кибербуллингтің алдын алу факторы ретінде мектеп оқушыларының психологиялық ден-саулығын нығайту мәселелері қамтылды.
Мақала авторлары бұл зерттеудің жалпыланған нәтижелері мектеп оқушыларының желілік әлеуметтенуінде киберқауіптердің алдын алудың тиімді жүйесін әзірлеуге бағдар бола алады деп санайды.