ЖАЛПЫ БІЛІМ БЕРЕТІН МЕКТЕПТЕ АУТИЗМ СПЕКТРІНДЕ БҰЗЫЛЫСЫ БАР БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫН ӘЛЕУМЕТТЕНДІРУДІҢ МАЗМҰНДЫҚ-ТЕХНОЛОГИЯЛЫҚ КӨРСЕТКІШТЕРІТКІШТЕРІ

Авторлар

  • Манжибаева Жанар Аралтаевна Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті https://orcid.org/0009-0000-4569-9466
  • Жиенбаева Надежда Бисеновна Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті

DOI:

https://doi.org/10.52269/KGTD2532229

Кілт сөздер:

әлеуметтену, аутизм спектрінің бұзылуы, бастауыш сынып оқушылары , инклюзивті білім беру, адаптивті технологиялар, жалпы білім беретін мектеп

Аңдатпа

Мақалада жалпы білім беретін мектеп жағдайында аутизм спектрінің бұзылуы бар бастауыш сынып оқушыларын әлеуметтендірудің мазмұндық-технологиялық көрсеткіштері қарастырылған. Авторлар аутизм спектрінің бұзылуы бар балаларды сәтті әлеуметтендірудің негізгі аспектілерін, соның ішінде мазмұндық компоненттерді (әлеуметтік дағдылар, коммуникативті дағдылар, бейімделу мінез-құлқы) және технологиялық тәсілдерді (оқытудың жекелендірілген әдістері, көрнекі қолдау, қолданбалы мінез-құлық талдауы, инклюзивті тәжірибелер) жете талдайды. Мақалада сондай-ақ әлеуметтенудің тиімділік критерийлеріне ерекше назар аударылады, мәселен, құрдастарымен өзара әрекеттесу деңгейі, эмоционалды реттеу, Оқу іс-әрекетіндегі тәуелсіздік. Жалпы білім беру ортасында инклюзивті технологияларды енгізу мәселелері мен перспективалары, сондай-ақ тьюторлық сүйемелдеу мен психологиялық-педагогикалық қолдаудың рөлі қарастырылады. Сонымен бірге мақалада әлеуметтенудің арнайы педагогикалық тәсілдері мен оқыту әдістері негізінде коммуникативтік дағдыларын үйрету мақсатында аутизм спектрі бұзылған бастауыш сынып оқушыларына педагогикалық қолдау көрсету мәселелері зерттелген. Жалпы білім беретін мектепте аутизм спектрі бұзылған бастауыш сынып оқушыларын әлеуметтендіру процесін ұйымдастырудың ерекшеліктері мәселелері сараланған. Зерттеу аутизм спектрінің бұзылуы бар балалармен жұмыс істейтін тәрбиешілерге, дефектологтарға, психологтарға және ата-аналарға, сондай-ақ инклюзивті білім беру мамандарына пайдалы болуы мүмкін.

Автор өмірбаяндары

  • Манжибаева Жанар Аралтаевна, Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті

    докторант

  • Жиенбаева Надежда Бисеновна, Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті

    психология ғылымдарының докторы, профессор, Арнайы педагогика кафедрасының оқытушысы

Қосымша файлдар

Жарияланды

2025-09-30

Журналдың саны

Бөлім

Педагогикалық ғылымдар