ҚАЗАҚСТАН МЕН ОРТАЛЫҚ АЗИЯНЫҢ ТРАНСШЕКАРАЛЫҚ ӨЗЕНДЕРІН ГЕОКОНФЛИКТОЛОГИЯНЫ ЗЕРТТЕУ ОБЪЕКТІСІ РЕТІНДЕ ЗЕРТТЕУ ӘДІСТЕМЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.52269/KGTD2532169Кілт сөздер:
геоконфликтология, геоэкологиялық жанжал, кәсіби құзыреттілік, трансшекаралық өзендер, оқытудың инновациялық әдістеріАңдатпа
Мақалада Қазақстан мен Орталық Азияның трансшекаралық өзендерінің мысалында қақтығыстарды геоконфликтология объектісі ретінде зерттеу әдістемесі қарастырылады. Зерттеудің мақсаты трансшекаралық өңірлерде су ресурстарын пайдаланумен байланысты геоэкологиялық қақтығыстарды анықтау, талдау және модельдеу бойынша студенттердің кәсіби құзыреттерін қалыптастыру үшін геоконфликтологиялық талдау объектісі ретінде білім беру процесінде Қазақстан мен Орталық Азияның трансшекаралық өзендерін зерттеу әдістемесін әзірлеу және сынақтан өткізу болып табылады. Міндеттері: трансшекаралық су ресурстарын пайдалануды реттейтін халықаралық келісімдер мен құқықтық нормаларды талдау; геоконфликттердің себептері мен салдарын зерделеуге бағытталған студенттер үшін практикалық тапсырмаларды әзірлеу; оқытудың инновациялық әдістемелері арқылы студенттердің ақпаратты талдау, жалпылау және бағалау дағдыларын қалыптастыруға бағытталған педагогикалық эксперимент жүргізу. Жұмыста педагогикалық эксперименттің нәтижелері, сондай-ақ геоконфликология саласындағы студенттердің кәсіби құзыреттілігін дамытуға әсер ететін негізгі факторларды анықтау ұсынылған. Зерттеулер теориялық білімді Геоэкология саласында практикалық қолданумен интеграциялаудың маңыздылығын, сондай-ақ трансшекаралық геоэкологиялық қақтығыстарды талдауға және шешуге бағытталған әдістер мен технологияларды одан әрі дамыту қажеттілігін атап көрсетеді. Сонымен қатар, бұл жұмыс Орталық Азияда су ресурстарын басқарудың тұрақты жүйелерін қалыптастыру үшін халықаралық құқықтық нормалар мен болжамды модельдерді пайдаланудың маңыздылығын атап көрсетеді.