ЖОҒАРЫ ОҚУ ОРЫНДАРЫНДАҒЫ ПРАКТИКАЛЫҚ-БАҒЫТТАЛҒАН ОҚЫТУДЫ ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ ӨЗЕКТІ ТӘСІЛДЕРІ
DOI:
https://doi.org/10.52269/22266070_2024_2_142Кілт сөздер:
жоба, зертхана, тәжірибеге бағытталған оқыту, тәсіл, форматАңдатпа
Мамандарды көпсалалы даярлауға көшуге, білім берудің іргелілігін арттыруға, мамандандырылған пәндер мен элективті курстар көлемінің ұлғаюына қарамастан, қазіргі жоғары оқу орындарының оқу процесінде елеулі кемшіліктер мазмұнының компаниялардың сұраныстарына сәйкес келмеуі әлі де сақталуда. Қазіргі жағдайда, зерттеудің мақсаты студенттердің еңбек нарығының талаптарына сәйкес кәсіби және қолданбалы құзіреттіліктерін қалыптастыруға ықпал ететін тәжірибеге бағытталған оқыту моделін әзірлеу болып табылады. Теориялық талдау барысында отандық және шетелдік университеттерде тәжірибеге бағытталған оқытуды ұйымдастырудың өзекті тәсілдері анықталды. Жүргізілген теориялық талдау нәтижелерін тексеру үшін тәжірибеге бағдарланған оқытуды дамыту саласындағы сарапшылармен терең сұхбат әдісімен сапалы зерттеулер жүргізілді. Терең сұхбат нәтижелерін өңдеу аясында сапалы мазмұнды талдау әдісі қолданылды. Сарапшылардың талдауы тәжірибеге бағытталған оқытуды ұйымдастырудың ең жақсы тәсілдерін, сондай-ақ университеттер мен компаниялардың ең жақсы интеграциясына ықпал ететін форматтарды анықтады. Қазақстанда тәжірибеге бағдарланған білім беруді қамтамасыз етудің әлсіз жақтары анықталды. Модель шеңберінде мақсатты, әдіснамалық, оқу, ұйымдастырушылық, бағалау және нәтижелі блоктарға бөле отырып, тәжірибеге бағытталған оқытуды ұйымдастыру алгоритмі қалыптастырылды. Модельдің негізгі компоненттерінің өзара әрекеттесу процесі ұсынылған блок-схема жасалды.