БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ БЕЛСІНДІ МЕТАТАНУ ҚЫЗМЕТІН ДАМЫТУҒА БОЛАШАҚ МҰҒАЛІМДЕРДІ ДАЙЫНДАУ

Авторлар

  • Каратаева Татьяна Олеговна «Ы.Алтынсарин атындағы Арқалық педагогикалық институтының» КЕАҚ https://orcid.org/0009-0004-5415-3595
  • Калимжанова Роза Лайковна «Ахмет Байтұрсынұлы атындағы Қостанай өңірлік университеті» КЕАҚ https://orcid.org/0000-0002-3943-7272
  • Баженова Эльмира Даулехановна «І.Жансүгіров атындағы Жетісу университеті»
  • Мнайдарова Светлана Сейтжанқызы «Назарбаев Зияткерлік мектептері» ДББҰ

DOI:

https://doi.org/10.52269/22266070_2024_1_137

Кілт сөздер:

метатану, бастауыш сынып мұғалімі, бастауыш сынып оқушысы, метатанымдық іс-әрекет, ақыл-ой әрекеті, даярлаудағы STA тұжырымдамасы

Аңдатпа

Бұл мақалада авторлар болашақ мұғалімдерді бастауыш сынып оқушыларының метатанымдық белсенділігін дамытуға дайындау мәселе бойынша зерттеу нәтижелерін қарастырды. Зерттеу тақырыбының өзектілігі болашақ мұғалімдерді қоғамның сұраныстарын көрсететін осы салыстырмалы түрде жаңа педагогикалық міндетке дайындаудың әдістемелік шарттарын жетілдіру қажеттілігі. Негізгі ұғымдар нақтыланады: метатану, бастауыш сынып оқушысының метатанымдық белсенділігі. Зерттеу барысында жалпы ғылыми арнайы және салааралық әдістер қолданылды. Авторлар қазіргі қоғамның дамуындағы метатанымдық белсенділіктің рөлі мен мәнін және оның қажеттіліктерін түсінудің өзекті тәсілдерін талдап, қорытындылады. Болашақ мұғалімдерді бастауыш сынып оқушыларының метотанымдық белсенділігін дамытуға дайындау бағыттары саласындағы қазақстандық және шетелдік еңбектерді талдау және жүйелеу негізінде педагогтарды даярлаудың әдістемелік шарттарын жетілдірудің негізгі тұжырымдамалық негіздері анықталды. Нәтижелер мен талқылаулар әлеуметтік сұраныс, университеттің дайындықты жетілдіру қажеттіліктері мен болашақ мұғалімнің кәсіби маман ретіндегі жеке қажеттіліктері арасындағы анықталған байланысты көрсетеді. STA-тұжырымдамасын пайдалану перспективалары анықталы және болашақ мұғалімдерді бастауыш сынып оқушыларының метатанымдық белсенділігін дамытуға дайындаудың негізгі критерийлерінің STA-кешені әзірленді, сондай-ақ тезаурустық әдіс негізінде әзірленген оны енгізудің технологиялық картасы ұсынылды.

Автор өмірбаяндары

  • Каратаева Татьяна Олеговна, «Ы.Алтынсарин атындағы Арқалық педагогикалық институтының» КЕАҚ

    PhD доктор,  қауымдастырылған профессор м.а. «Педагогика және психология» ББ

  • Калимжанова Роза Лайковна , «Ахмет Байтұрсынұлы атындағы Қостанай өңірлік университеті» КЕАҚ

    PhD доктор, қауымдастырылған профессор м.а. педагогика, психология және арнайы білім беру кафедрасы

  • Баженова Эльмира Даулехановна , «І.Жансүгіров атындағы Жетісу университеті»

    PhD доктор, қауымдастырылған профессор (доцент) Жалпы даму ББ дене шынықтыру және өнер жоғары мектебі 

  • Мнайдарова Светлана Сейтжанқызы, «Назарбаев Зияткерлік мектептері» ДББҰ

     PhD доктор, педагогикалық шеберлік орталағының Қосымша кәсіптік білім беру бөллімнің аға менеджері 

Қосымша файлдар

Жарияланды

2024-10-17

Журналдың саны

Бөлім

Педагогикалық ғылымдар