АРНАЙЫ ПЕДАГОГТАРДЫҢ ДАЙЫНДЫҒЫ БІЛІМ БЕРУДЕГІ ИНКЛЮЗИВТІ ПРОЦЕСТІҢ СӘТТІЛІГІНІҢ НЕГІЗГІ ФАКТОРЫ РЕТІНДЕ

Авторлар

  • Мовкебаева Зульфия Ахметвалиевна Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті https://orcid.org/0000-0003-2757-3389
  • Дүйсенбаева Бибігүл Амангелдіқызы М.Қозыбаев атындағы Солтүстік Қазақстан университеті https://orcid.org/0000-0003-2895-1169

DOI:

https://doi.org/10.52269/22266070_2024_3_226

Кілт сөздер:

арнайы педагог, мамандарды даярлау, құзыреттілік, кәсіби стандарт, инклюзивті білім

Аңдатпа

Мақалада инклюзивті білім беру жағдайында жұмыс істеу үшін арнайы педагогтарды даярлауды жаңғырту мәселелері қарастырылады. Инклюзивті білім берудің кең таралуы мүмкіндігі шектеулі балаларды психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді ұйымдастыратын және олардың қалыпты дамып келе жатқан құрдастарының ортасына интеграциялануына жауапты бас маман ретінде жалпы білім беретін балабақшалар мен мектептерде алдағы кәсіби қызметке дәстүрлі дефекторға бағдарланған даярлықты қайта бағдарлау қажеттілігін туғызды. Авторлар инклю-зивті білім беру жағдайында жұмыс істеу үшін арнайы педагогтың кәсіби құзыреттілігін анық-тауға шетелдік және отандық ғылыми тәсілдерді талдайды. Авторлар білім беру инклюзивті процесі жағдайында арнайы педагогтардың құзыреттерін жетілдіру қажеттілігін дәлелдейді. Мұғалімдердің инклюзивті бағытталған кәсіби және жеке құзыреттіліктерін дамыту ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды жалпы білім беру педагогикалық процесіне қосудың сәттілігіне байланысты. Жүргізілген эмпирикалық зерттеу негізінде инклюзивті білім беру жағдайында жұмыс істеу үшін арнайы педагогтарды даярлауды жаңғырту бойынша кейбір педагогикалық ұсынымдар әзірленіп, ұсынылды. Жоғарыда аталған қайта құрулар инклюзивті оқытудың сәттілігін ұйымдас-тыратын, үйлестіретін және жауапты мұғалімдерге қойылатын талаптардың өзгеруіне әкелді.

Автор өмірбаяндары

  • Мовкебаева Зульфия Ахметвалиевна, Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті

    Педагогика ғылымдарының докторы

  • Дүйсенбаева Бибігүл Амангелдіқызы, М.Қозыбаев атындағы Солтүстік Қазақстан университеті

    Магистр

Қосымша файлдар

Жарияланды

2024-10-18

Журналдың саны

Бөлім

Педагогикалық ғылымдар