АҒЫЛШЫН ТІЛІ МҰҒАЛІМДЕРІНЕ ҚОЛДАУ КӨРСЕТУ: ҚАЖЕТТІЛІКТЕРДІ ТАЛДАУ ЖӘНЕ ҚОЛЖЕТІМДІ КӨМЕК ТҮРЛЕРІ

Авторлар

  • Кандалина Елена Михайловна Ахмет Байтұрсынұлы атындағы Қостанай өңірлік университеті https://orcid.org/0000-0002-7896-4876
  • Зырянова Наталья Сергеевна Қазақстандық Ағылшын тілі оқытушылары қауымдастығы https://orcid.org/0009-0007-3105-8001
  • Головчун Алефтина Анатольевна Абылай Хан Атындағы Қазақ Халықаралық Қатынастар және Әлем Тілдері Университеті
  • Қабышева Мария Олеговна Қазақ ұлттық қыздар педагогикалық университеті

DOI:

https://doi.org/10.52269/RWEP2522120

Кілт сөздер:

үздіксіз кәсіби даму (ҮКД), ағылшын тілі мұғалімдері, мұғалімдердің қажеттіліктері, оқыту форматы, кәсіби өсу

Аңдатпа

Бұл зерттеуде Қазақстандағы ағылшын тілі мұғалімдерінің үздіксіз кәсіби дамуының негізгі элементтері қарастырылады, сондай-ақ олардың тұрақты кәсіби дамуына қажетті және алынып жатқан қолдау түрлеріне ерекше назар аударылады. Деректер 560 мұғалімнен сандық зерттеу әдіснамасы – сауалнама арқылы жиналды, қалаулы салаларға және үздіксіз кәсіби даму (ҮКД) стильдеріне баса назар аудара отырып, сондай-ақ қолданыстағы бағдарламалардың нәтижелігін қабылдауына көңіл бөлінді. Зерттеудің мақсаты – Қазақстандағы ағылшын тілі мұғалімдерінің кәсіби дамуға қатысты сұраныстары мен институционалдық механизмдер арасындағы алшақтықты анықтап, кәсіби даму жүйесін жетілдіруге арналған тиімді ұсыныстар беру. Зерттеулер көрсеткендей, мұғалімдер келесі тақырыптардың өзектілігін атап көрсетеді: білім беру үдерісіне технологияларды енгізу (62,5%), оқушылардың коммуникативтік дағдыларын дамыту (59,3%) және шетел тілін үйренуге деген мотивацияны арттыру (44,3%), ал қазіргі кәсіби даму көбінесе осы басымдықтарға сәйкес келмейді. Күндізгі оқу ең қолайлы әдіс ретінде таңдалса да (67,7%), онлайн-курстар қолжетімділік бойынша басымдыққа ие (50,7%). Тәлімгерлік саласында айтарлықтай алшақтық бар: олардың маңызды рөлін ескергеніне қарамастан, мұғалімдердің 28,9%-ы аудандық немесе қалалық әдіскерлермен ешқашан байланысқа шықпайды. Қатысушылардың 90,3%-ы кәсіби дамудың тиімділігін атап өтіп, дұрыс ұйымдастырылған жағдайда оның нәтижелі екендігін көрсеткені қуантады. Бұл зерттеу педагогикалық ғылымға өз үлесін қосады, эмпирикалық түрде мұғалімдердің талаптарын институционалдық қолдаумен сәйкестендіре отырып, практикаға бағытталған жеке үдерісті үздіксіз кәсіби дамытудың қажеттілігін атап өтеді. Авторлар оқытудың тиімділігін арттыру мақсатында кәсіби даму ауқымы, кеңейтілген тәлімгерлік және әртүрлі оқыту әдістері бойынша ұсыныстар береді. Зерттеу мұғалімдердің қажеттіліктерін кәсіби даму шындығымен сәйкестендіру қажеттілігін атап өтіп, бұл тұрақты кәсіби өсуге ықпал ету үшін маңызды екенін көрсетеді.

Автор өмірбаяндары

  • Кандалина Елена Михайловна, Ахмет Байтұрсынұлы атындағы Қостанай өңірлік университеті

    педагогика ғылымдарының кандидаты, Шетел филологиясы кафедрасының көмекші профессорының м.а.

  • Зырянова Наталья Сергеевна, Қазақстандық Ағылшын тілі оқытушылары қауымдастығы

    Білім бакалавры, Экономика және бизнес әкімшілігі магистрі, Қазақстандық Ағылшын тілі оқытушылары қауымдастығының (KazAELT) вице-президенті

  • Головчун Алефтина Анатольевна, Абылай Хан Атындағы Қазақ Халықаралық Қатынастар және Әлем Тілдері Университеті

    педагогика ғылымдарының кандидаты, шет тілді білім беру әдістемесі кафедрасының профессоры

  • Қабышева Мария Олеговна, Қазақ ұлттық қыздар педагогикалық университеті

    педагогика ғылымдарының магистрі, академиялық бағдарламаларды әзірлеу және сапаны қамтамасыз ету департаментінің директоры

Қосымша файлдар

Жарияланды

2025-07-03

Журналдың саны

Бөлім

Педагогикалық ғылымдар