АҒЫЛШЫН ТІЛІ МҰҒАЛІМДЕРІНЕ ҚОЛДАУ КӨРСЕТУ: ҚАЖЕТТІЛІКТЕРДІ ТАЛДАУ ЖӘНЕ ҚОЛЖЕТІМДІ КӨМЕК ТҮРЛЕРІ
DOI:
https://doi.org/10.52269/RWEP2522120Кілт сөздер:
үздіксіз кәсіби даму (ҮКД), ағылшын тілі мұғалімдері, мұғалімдердің қажеттіліктері, оқыту форматы, кәсіби өсуАңдатпа
Бұл зерттеуде Қазақстандағы ағылшын тілі мұғалімдерінің үздіксіз кәсіби дамуының негізгі элементтері қарастырылады, сондай-ақ олардың тұрақты кәсіби дамуына қажетті және алынып жатқан қолдау түрлеріне ерекше назар аударылады. Деректер 560 мұғалімнен сандық зерттеу әдіснамасы – сауалнама арқылы жиналды, қалаулы салаларға және үздіксіз кәсіби даму (ҮКД) стильдеріне баса назар аудара отырып, сондай-ақ қолданыстағы бағдарламалардың нәтижелігін қабылдауына көңіл бөлінді. Зерттеудің мақсаты – Қазақстандағы ағылшын тілі мұғалімдерінің кәсіби дамуға қатысты сұраныстары мен институционалдық механизмдер арасындағы алшақтықты анықтап, кәсіби даму жүйесін жетілдіруге арналған тиімді ұсыныстар беру. Зерттеулер көрсеткендей, мұғалімдер келесі тақырыптардың өзектілігін атап көрсетеді: білім беру үдерісіне технологияларды енгізу (62,5%), оқушылардың коммуникативтік дағдыларын дамыту (59,3%) және шетел тілін үйренуге деген мотивацияны арттыру (44,3%), ал қазіргі кәсіби даму көбінесе осы басымдықтарға сәйкес келмейді. Күндізгі оқу ең қолайлы әдіс ретінде таңдалса да (67,7%), онлайн-курстар қолжетімділік бойынша басымдыққа ие (50,7%). Тәлімгерлік саласында айтарлықтай алшақтық бар: олардың маңызды рөлін ескергеніне қарамастан, мұғалімдердің 28,9%-ы аудандық немесе қалалық әдіскерлермен ешқашан байланысқа шықпайды. Қатысушылардың 90,3%-ы кәсіби дамудың тиімділігін атап өтіп, дұрыс ұйымдастырылған жағдайда оның нәтижелі екендігін көрсеткені қуантады. Бұл зерттеу педагогикалық ғылымға өз үлесін қосады, эмпирикалық түрде мұғалімдердің талаптарын институционалдық қолдаумен сәйкестендіре отырып, практикаға бағытталған жеке үдерісті үздіксіз кәсіби дамытудың қажеттілігін атап өтеді. Авторлар оқытудың тиімділігін арттыру мақсатында кәсіби даму ауқымы, кеңейтілген тәлімгерлік және әртүрлі оқыту әдістері бойынша ұсыныстар береді. Зерттеу мұғалімдердің қажеттіліктерін кәсіби даму шындығымен сәйкестендіру қажеттілігін атап өтіп, бұл тұрақты кәсіби өсуге ықпал ету үшін маңызды екенін көрсетеді.