«ГЕОГРАФИЯ» ПӘНІ БОЙЫНША ЖОҒАРЫ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ ОҚУ ЖЕТІСТІКТЕРІН ДИАГНОСТИКАЛАУ

Авторлар

  • Калкашев Сагынгали Габизиятович Ыбырай Алтынсарин атындағы Арқалық педагогикалық университеті https://orcid.org/0000-0001-8690-9466
  • Абдиманапов Бахадурхан Шарипович Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті https://orcid.org/0000-0003-2377-6031
  • Аяпбекова Алия Ескермесовна Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті https://orcid.org/0000-0002-0676-7486
  • Сапарғали Алтыншоқ Мейрамғалиқызы Ыбырай Алтынсарин атындағы Арқалық педагогикалық университеті

DOI:

https://doi.org/10.52269/KGTD2532182

Кілт сөздер:

география, бағалау қызметі, критериалды бағалау, білім беру, формативті бағалау, әдістеме

Аңдатпа

Қазақстан Республикасының Білім беру жүйесін реформалау жағдайында бағалаудың жаңа критериалды жүйесін енгізу өзекті болып отыр. Бұл мақалада "География"пәні бойынша жоғары сынып оқушыларын бағалаудың көп деңгейлі процесін әзірлеу және жүзеге асыру процесінде заманауи әдістемелік және практикалық тәсілдер келтірілген. Абай атындағы орта мектеп-гимназиядағы педагогикалық эксперимент мысалында. Арқалық қаласының педагогикалық диагностикасы "География" пәні бойынша оқу бағдарламасын табысты іске асыру факторларының бірі ретінде қарастырылды. Жоғары сынып оқушыларына олардың негізгі географиялық терминдерді, процестер мен құбылыстарды білу және түсіну деңгейін анықтайтын тапсырмалардың нақты мысалдары келтірілген. Оқушылардың жеке ерекшеліктерін ескере отырып, бағалау қызметін жоспарлау және іске асыру ерекшеліктері ұсынылған. Оқушылардың сыни ойлау деңгейін анықтауға, сондай-ақ статистикалық мәліметтермен жұмыс істеудің практикалық дағдыларын қалыптастыруға бағытталған әр түрлі тапсырмалар көрсетілген. Өткізілген жұмыс қорытындысы бойынша жалпы білім беретін мектептердегі оқушыларды бағалау үдерісі бойынша ұсынымдар ұсынылды. Зерттеу барысындағы бағалаудың өлшемдік технологиялары арқылы алынған мектеп география курсындағы эксперимент оң нәтиже көрсетті. Қазақстан Республикасының жоғары сыныптарында "География" курсы бойынша білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалау процесінде аса маңызды элементтер анықталды.

Автор өмірбаяндары

  • Калкашев Сагынгали Габизиятович, Ыбырай Алтынсарин атындағы Арқалық педагогикалық университеті

    PhD доктор, аға оқытушы, География білім беру бағдарламасының жетекшісі

  • Абдиманапов Бахадурхан Шарипович, Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті

    география ғылымдарының докторы, профессор

  • Аяпбекова Алия Ескермесовна, Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті

    география ғылымдарының кандидаты, аға оқытушы

  • Сапарғали Алтыншоқ Мейрамғалиқызы, Ыбырай Алтынсарин атындағы Арқалық педагогикалық университеті

    магистр

Қосымша файлдар

Жарияланды

2025-09-30

Журналдың саны

Бөлім

Педагогикалық ғылымдар