БОЛАШАҚ МҰҒАЛІМДЕРДІ БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫН КӘСІБИ МАМАНДЫҚ ТАҢДАУЫНА ЕРТЕ БЕЙІМДЕУГЕ ДАЙЫНДАУ

Авторлар

  • Сары Болған Бақдәулетқызы Қ. Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті https://orcid.org/0009-0004-2625-8218
  • Абдиркенова Акбидаш Капановна Ахмет Байтұрсынұлы атындағы Қостанай өңірлік университеті
  • Жусупова Жанна Азатовна Қ. Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті
  • Сұлтанғалиева Ольга Қашымқызы Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті

DOI:

https://doi.org/10.52269/22266070_2024_3_257

Кілт сөздер:

бейімдеу, мамандық, кәсіби бағдар, статистика, еңбек, парадигма

Аңдатпа

Зерттеу мақсаты – бастауыш сынып оқушыларын ерте жастан мамандыққа бейімдеуге дайындаудың маңыздылығын зерттеу және ұсыну болып табылды.
Америкалық психологтар Джозеф Луфт пен Гарри Ингхам өздерінің Джо мен Гарри ойлап тапқан Джохари терезесі адамды жан-жақты қырынан тануына көмектеседі.
Джохари терезесі әрбір кәсіби маманның өзінің ролі туралы ойлануға көмектеседі.
Зерттеу мәселесін анықтауда алдымен болашақ мұғалімдерді бастауыш сынып оқушыларын 
мамандыққа бейімдеуге дайындаудың өлшемдері мен көрсеткіштері зерделеніп, аталған өлшемдер мен көрсеткіштерге сәйкес эсксперимент жұмыстары жүргізілді.

Зерттеуге Ақтөбе қаласындағы Қызылжар орта мектебі, Мыржақып Дулатов атындағы №63 мектеп-лицейі қатысты. Бұл тұрғыда 2-сынып оқушыларымен жұмыс қарастырылған. Барлығы 8 сынып, 238 бала қатысты. Орташа жасы 7,6 жасты құрады (SD=95). Барлық балалар күндізгі сабақтарға қатысып, қолданыстағы академиялық топтарға бөлінді.
Зерттеу барысында студенттер кездейсоқ түрде әр академиялық сыныпқа 7 адамнан тұратын топтарға бөлінді. Осы топтар шеңберінде кәсіптік бағдар беру бағдарламасын оқыту және жүзеге асыру жүргізілді. Эксперименттің мақсаттарын ескере отырып, іріктеудің рұқсат етілген қателігі p=4.36 аспайды. Бұл мектеп оқушыларының қазіргі үлгісі осы зерттеудің 
мақсаттары үшін репрезентативті болып табылатынын білдіреді.
Нәтижесінде сауалнама сұрақтарының рейтингі анықталып, сауалнаманың сенімділігі Кронбахтың альфа коэффициенті арқылы бағаланды.

Автор өмірбаяндары

  • Сары Болған Бақдәулетқызы, Қ. Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті

    «8D01301 – Бастауышта оқыту педагогикасы және әдістемесі» мамандығы бойынша докторантураның білім алушысы

  • Абдиркенова Акбидаш Капановна, Ахмет Байтұрсынұлы атындағы Қостанай өңірлік университеті

    PhD докторы, педагогика, психология және арнайы білім беру кафедрасы қауымдастырылған профессорының м.а.

  • Жусупова Жанна Азатовна, Қ. Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті

    Педагогика ғылымдарының кандидаты, доцент, мектепке дейінгі және бастауыш оқыту кафедрасының аға оқытушысы

  • Сұлтанғалиева Ольга Қашымқызы, Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті

    PhD докторы, қазақ әдебиеті кафедрасының аға оқытушысы

Қосымша файлдар

Жарияланды

2024-10-18

Журналдың саны

Бөлім

Педагогикалық ғылымдар