АУТИСТІК СПЕКТРДІҢ АУРУЛАРЫ БАР БАЛАЛАРДЫ ТƏРБИЕЛЕП ОТЫРҒАН АНАЛАРДЫҢ ӨМІРГЕ ТӨЗІМДІЛІГІН ЗЕРТТЕУ

Авторлар

  • Людмила Токарская "Ресейдің Тұңғыш Президенті Б.Н. Ельцин атындағы Орал федералдық университеті"
  • Анна Новосібір мемлекеттік университеті
  • Екатерина Бутакова № 37 МАЖ гимназиясы
  • Анастасия Джултаева Екатеринбург

Кілт сөздер:

өміршеңдік, белсенділік, бақылау, тəуекелді қабылдау, ана, аутизм спектрінің бұзылуы

Аңдатпа

Мақалада аутистік спектрдің аурулары (АСБ) бар балаларды тəрбиелеп отырған аналардың өмірге төзімділігін жəне басқа да тұлғалық ерекшеліктерін зерделеуге бағытталған екі зерттеудің нəтижелері қарастырылады. Біріншісі – АСБ бар балаларды тəрбиелеп отырған аналардың
жəне даму ерекшеліктері жоқ балаларды тəрбиелеп отырған аналардың өміршеңдігін салыстыру жалпы іріктеуден өткен 36 үлгісінде жүргізілді. Муддидің өмірге төзімділігінің модификацияланған тесті; "мінез – құлықтың өзін-өзі реттеу стилі-98" сауалнамасы; К.Карвердің, М. Шейердің, Дж.
Вайнтрауба; Р. МакКрае мен П. Костаның "үлкен бестіктің" бес факторлы жеке сауалнамасы. Корреляциялық талдау АСД бар балаларды тəрбиелеп отырған аналардағы өміршеңдік пен күрес мінез-құлқының компоненттері арасындағы байланысты анықтауға мүмкіндік берді. Бұл топ "тəуекелді қабылдау" сияқты өміршеңдік компоненті мен "позитивті қайта құру жəне жеке өсу" мінез-құлық стратегиясы арасындағы тікелей байланысты анықтады, яғни олар жағдайды қабылдайды жəне осыған байланысты оны оң жолмен қайта қарастыруға тырысады. Екінші зерттеуге
АСД балалары бар 14 ана қатысты жəне олар қолданылды: Эйзенк тесті (EPI), Дембо-Рубинштейннің жеке басының өзін-өзі бағалауын диагностикалау əдісі (а.м. Приходшылардың модификациясында) жəне авторлық сауалнама. Сонымен бірге, аналардың 36%-ында экстраверсияның орташа деңгейі анықталды, яғни AСБ бар балаларды тəрбиелейтін ата-аналар "жабық" жəне
интроверттелген деген пікірлер біздің зерттеуімізде расталмады. Аналар, негізінен, балаларының денсаулығы сияқты олардың жағдайы мен жеке қасиеттерін жеткілікті түрде бағалайды,алайда олар баланың құрдастарымен қарым-қатынасына алаңдайды.
Жалпы, АСБ бар балаларды тəрбиелеп отырған отбасыларда бейімделу жолдарын дамыту қажеттігін көрсетті.

Автор өмірбаяндары

  • Людмила Токарская, "Ресейдің Тұңғыш Президенті Б.Н. Ельцин атындағы Орал федералдық университеті"

    Мақалада аутистік спектрдің аурулары (АСБ) бар балаларды тəрбиелеп отырған аналардың
    өмірге төзімділігін жəне басқа да тұлғалық ерекшеліктерін зерделеуге бағытталған екі зерттеудің нəтижелері қарастырылады. Біріншісі – АСБ бар балаларды тəрбиелеп отырған аналардың
    жəне даму ерекшеліктері жоқ балаларды тəрбиелеп отырған аналардың өміршеңдігін салыстыру
    жалпы іріктеуден өткен 36 үлгісінде жүргізілді. Муддидің өмірге төзімділігінің модификацияланған
    тесті; "мінез – құлықтың өзін-өзі реттеу стилі-98" сауалнамасы; К.Карвердің, М. Шейердің, Дж.
    Вайнтрауба; Р. МакКрае мен П. Костаның "үлкен бестіктің" бес факторлы жеке сауалнамасы.
    Корреляциялық талдау АСД бар балаларды тəрбиелеп отырған аналардағы өміршеңдік пен күрес
    мінез-құлқының компоненттері арасындағы байланысты анықтауға мүмкіндік берді. Бұл топ
    "тəуекелді қабылдау" сияқты өміршеңдік компоненті мен "позитивті қайта құру жəне жеке өсу" мінез-құлық стратегиясы арасындағы тікелей байланысты анықтады, яғни олар жағдайды қабыл-
    дайды жəне осыған байланысты оны оң жолмен қайта қарастыруға тырысады. Екінші зерттеуге
    АСД балалары бар 14 ана қатысты жəне олар қолданылды: Эйзенк тесті (EPI), Дембо-Ру-
    бинштейннің жеке басының өзін-өзі бағалауын диагностикалау əдісі (а.м. Приходшылардың модификациясында) жəне авторлық сауалнама. Сонымен бірге, аналардың 36%-ында экстраверсияның орташа деңгейі анықталды, яғни AСБ бар балаларды тəрбиелейтін ата-аналар "жабық" жəне интроверттелген деген пікірлер біздің зерттеуімізде расталмады. Аналар, негізінен, балаларының денсаулығы сияқты олардың жағдайы мен жеке қасиеттерін жеткілікті түрде бағалайды, алайда олар баланың құрдастарымен қарым-қатынасына алаңдайды.
    Жалпы, АСБ бар балаларды тəрбиелеп отырған отбасыларда бейімделу жолдарын дамыту
    қажеттігін көрсетті.

  • Анна, Новосібір мемлекеттік университеті

    Новосібір мемлекеттік университетінің медицина жəне психология институтының пəнаралық қолданбалы талдау орталығының жетекші ғылыми қызметкері, Новосибирск қ., Ресей Федерациясы,

  • Екатерина Бутакова, № 37 МАЖ гимназиясы

    № 37 МАЖ гимназиясының педагог-психологы, Екатеринбург қ., Ресей Федерациясы

  • Анастасия Джултаева , Екатеринбург

    психолог; Екатеринбург қ., Ресей Федерациясы, email: dzas31@yandex.ru.

Жарияланды

2022-03-28

Журналдың саны

Бөлім

Педагогикалық ғылымдар