БОЛАШАҚ МҰҒАЛІМДЕРДІҢ ЗЕРТТЕУ МӘДЕНИЕТІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ: МЕТАҚҰЗЫРЕТТІ ТӘСІЛ
DOI:
https://doi.org/10.52269/22266070_2023_4_132Кілт сөздер:
ғылыми-зерттеу мәдениеті, болашақ мұғалім, метақұзыреттілік, педагогикалық болжау, педагогикалық инноватикаАңдатпа
Мақалада болашақ мұғалімнің метақұзыреттілік тәсіл тұрғысынан зерттеу мәдениеттің жүйесінің компоненттерінің қалыптастыруы көрсетіледі: мақсатты, аксиологиялық, әрекеттік және рефлексивті компоненттер. Эксперименттік жұмыс «ЗЕРЕК колледжі» және "КЕАҚ-ның Ахмет Байтұрсынұлы атындағы Қостанай өңірлік университетінің базасында (Қостанай қ.) ұйымдастырылды. СТ-1 колледждің "Негізгі орта білім беруде тіл мен әдебиетті оқытудың педагогикасы мен әдістемесі" мамандығының (41 студент) 3-4 курс студенттері құрайды және СТ-2 университеттің мамандығы "Шет тілі: екі шет тілі" 3-4 курс студенттері (43 студент). Жүйені енгізу шеңберінде "Педагогикалық инноватика" (72 с.) атты тәжірибеден арнайы курс бағытталған, болашақ мұғалімнің зерттеу мәдениетін қалыптастыруына назар аудара отырып, метақұзыреттіліктер (педагогикалық болжау, педагогикада зерттеулердің пәндер аралығы, инновациялық білім беру контентін бірлесіп жасау партисипативно-сандық құзыреттіліктер бойынша) мақұлданды. Эмпирикалық мәліметтер әр түрлі әсерлі эксперименттік топтарда зерттеу мәдениетін қалыптастыру деңгейінің арттыруы туралы мәлімдейді: СТ-2 аксиологиялық және рефлексиялық компоненттердің сонымен қатар СТ-1 операционалдық деңгейлерінің арттыруын көрсетеді. Алынған нәтижелер мен қорытындылар болашақ мұғалімдерді бастапқы теориялық даярлауда зерттеу мәдениетін қалыптастыруда түрлі деңгейін және белгіленген үш метақұзыреттіліктердің қалыптастыруды түсіндіреді.