ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТЕОРИЯ МЕН ПРАКТИКАДАҒЫ ГЕНДЕРЛІК СӘЙКЕСТІК ПЕН ТЕҢДІК МӘСЕЛЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.52269/2266070_2024_1_68Кілт сөздер:
гендерлік әлеуметтену, гендерлік сәйкестік, бейімделу, гендерлік теңсіздік, әлеуметтік стереотиптер, деградация, жыныстың өкіліАңдатпа
Мақалада білім берудегі гендерлік мәселе қарастырылады. Авторлар арнайы әдебиеттерді шолу негізінде сәйкестендіру және теңдік мәселесін ғылыми тұрғыдан өзектендіру қажеттілігін көрсетеді.
Гендерлік бірегейлік пен гендерлік теңдікті дамыту қазақстандық білім беру жүйесінің өзекті бағыты ретінде қарастырылады. Біздің зерттеуіміз үшін гендерлік теңдік пен гендерлік сәйкестікті дамытудың эпистемологиялық негіздері мәселесін нақтылау да өзектілігі қарастырылады.
Мақаланың мақсаты-гендерлік теңдікке қол жеткізу үшін білім берудің маңыздылығын анықтау және гендерлік тепе-теңдік шеңберінде білім беруді ілгерілету бойынша одан әрі қадамдарды белгілеу. Мақалада халықаралық нормативтік құжаттарды, гендерлік теңдік материалдарын талдау және әлемнің әртүрлі елдерінде зерттелген тәжірибе ұсынылған, оған сәйкес кейбір елдер гендерлік саясатты қалай жүзеге асыратынын түсінуге болады. Мақаланың практикалық құндылығы гендерлік теңдік тақырыбы бойынша әлемдік әдебиеттерді талдауда және осы зерттеу бойынша даму диаграммасы ұсынылады. Л.Н. Гумилев атындағы ЕҰУ студенттері арасында жүргізілген зерттеу қорытындысы бойынша., білім беру саласындағы гендерлік теңдік проблемасына студенттердің көзқарастарын анықтау сауалнамасының нәтижесі ұсынылған.
Зерттеудің негізгі тұжырымдамасы гендерлік сәйкестендіру және гендерлік теңдік әлеуметтік дамуға ықпал ететін факторлар. Авторлар Қазақстанда осы проблеманың даму ерекшеліктерін көрсетеді.