БОЛАШАҚ ПОЛИЦИЯ ҚЫЗМЕТКЕРЛЕРІНІҢ КӘСІБИ ОҚЫТУ ҮШІН ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ-ПЕДАГОГИКАЛЫҚ БІЛІМДЕРІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ
DOI:
https://doi.org/10.52269/22266070_2024_2_174Кілт сөздер:
психологиялық-педагогикалық дағдылар, кәсіптік-психологиялық дайындық, психологиялық тұрақтылық, бастапқы кәсіптік даярлық, кәсіптік-психологиялық қасиеттер, білім алушылардың адамгершілік құндылықтарыАңдатпа
Қазақстанға да әсер ететін елеулі жаһандық өзгерістер, мемлекеттік құрылымдарда жүргізіліп жатқан реформалар жағдайында қоғам қылмыстардың жекелеген санаттарының өсуіне куә болуда, бұл әлеуметтік қауіпті үрдістерге қарсы күрестің өзектілігін көрсетеді. Сондықтан, құқық қорғау органдары қызметкерлерінің бастапқы кәсіби дайындығын жақсарту және олардың қызметі үшін қажетті жеке және кәсіби қасиеттерді тәрбиелеудің тиімді педагогикалық әдістерін үйрену қажеттілігі туындайды. Мақаланың мақсаты – білім беру барысында болашақ полиция қызметкерлерінің педагогикалық және психологиялық дағдыларын дамыту. Зерттеу барысында ІІМ білім беру мекемелерін реттейтін нормативтік құжаттарды және психологиялық-педагогикалық әдебиеттерді мұқият меңгеруді, ІІМ жоғары оқу орындарындағы бастауыш кәсіптік білім беру курстарының оқу бағдарламаларын қамтитын аналитикалық әдістер қолданылды. Сауалнама, сараптамалық бағалау, эмпирикалық деректерді талдау және жалпылау сияқты диагностикалық әдістер де қолданылады. Зерттеу шеңберінде аға, қатардағы және кіші басшы құрамның бастапқы кәсіптік даярлығынан өтетін 350 тыңдаушыға сауалнама жүргізілді, аталған сауалнаманың нәтижелері сабақ жүргізетін нұсқаушылардың сараптамалық бағалау нәтижелерімен салыстырылды. Нәтижелер тыңдаушылардың кәсіби және психологиялық дағдыларды, қасиеттер мен тұрақтылықты дамытуға қатысты өзін-өзі жоғары бағалауға бейімділігін көрсетеді. Авторлар "Психологиялық дайындық негіздері" пәні бойынша оқу уақытын ұзартуды жақтап, аналитикалық-психологиялық және техникалық-психологиялық дағдыларды, кәсіби ойлауды және кәсіби-психологиялық қасиеттерді қалыптастыруға бағытталған оқу бағдарламасын қайта қарауды ұсынады. Бұл зерттеу болашақ полиция қызметкерлерінің кәсіби психологиялық дайындығын қалыптастырудың теориялық негіздерін қалыптастыруға, оның компоненттерін талдауға, мәселелерді анықтауға және студенттердің жеке басына психологиялық-педагогикалық араласудың мақсаттарын ұсынуға ықпал етеді. Аталған зерттеудің нәтижелері бастауыш кәсіптік білім беру курстарында білім беру бағдарламаларын әзірлеуде практикалық құндылыққа ие және осы саладағы алдағы зерттеулерге негіз болады.