ГУМАНИТАРЛЫҚ БЕЙІНДЕГІ МЕТАКОМПЕТЕНЦИЯЛАРДЫ ҚАЛЫПТАСТЫРУ БОЙЫНША ЖОЛ КАРТАСЫН ЖАСАУ: ПЕРСПЕКТИВАЛАР МЕН ӘДІСТЕР
DOI:
https://doi.org/10.52269/22266070_2023_3_249Кілт сөздер:
құзыреттіліктер, метакомпетенциялар, қалыптастыру, жол картасы, гуманитарлық бейінАңдатпа
Қазіргі уақытта гуманитарлық ғылымдар осы саладағы студенттер мен мамандардың метакомпетенциясын қалыптастыруға байланысты қиындықтар мен қажеттіліктерге тап болып отыр. Метакомпетенциялар-бұл білімді сәтті игеруге және жеке қасиеттерді дамытуға ықпал ететін Дағдылар мен стратегиялар. Авторлар метакомпетенцияларды метатануды, метапланингті, метакогницияны және өзін-өзі реттеуді қамтитын тақырыптан тыс қабілеттер ретінде қарастырады. Сыни тұрғыдан ойлау, шығармашылық мәселелерді шешу, қарым-қатынас дағдылары және өзін-өзі көрсету сияқты метакомпетенциялар гуманитарлық мамандықтардағы жетістіктерде маңызды рөл атқарады.
Бұл мақалада әдеби шолу мен сараптамалық бағалауға негізделген гуманитарлық профильдегі метакомпетенцияларды қалыптастыру бойынша Жол картасын жасау тәсілі ұсынылады. Жол картасын жасаудың негізгі компоненттері мен кезеңдері, сондай-ақ оны жасау үшін қолдануға болатын әдістер мен құралдар қарастырылған; Жол картасын сәтті жүзеге асырудың мысалдары келтірілген.
Зерттеу метакомпетенцияның негізгі аспектілерін анықтау үшін ғылыми әдебиеттерді талдау, сараптамалық сұхбаттар және топтық пікірталастар сияқты сапалы әдістерді пайдаланады.
Мақалада келтірілген перспективалар мен әдістер гуманитарлық саладағы білім алушылар үшін тиімді білім беру бағдарламалары мен тәжірибелерін әзірлеуге мүдделі тәрбиешілер, әкімшілер және зерттеушілер үшін пайдалы болуы мүмкін. Бұл білім беру сапасын жақсартуға, түлектердің кәсіби дайындығын және олардың еңбек нарығындағы бәсекеге қабілеттілігін арттыруға ықпал етеді.