КӘСІБИ ӨЗІН-ӨЗІ АНЫҚТАУ КЕЗІНДЕ ОҚУШЫЛАРДЫҢ ЖЕКЕ ТҰЛҒАСЫНА ӘСЕР ЕТЕТІН ФАКТОР РЕТІНДЕ АТА-АНАЛАРДЫҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ МӘДЕНИЕТІН ЗЕРТТЕУ

Авторлар

  • Абдиркенова Акбидаш Капановна Ахмет Байтұрсынұлы атындағы Қостанай өңірлік университеті
  • Молдабекова Сандугаш Кайрхановна Ш.Уалиханов атындағы Көкшетау университеті
  • Стукаленко Нина Михайловна Ш.Уалиханов атындағы Көкшетау университеті
  • Сыздықова Баян Рамазановна Ш.Уалиханов атындағы Көкшетау университеті

DOI:

https://doi.org/10.52269/22266070_2024_4_256

Кілт сөздер:

психологиялық мәдениет, бала мен ата-ана қарым-қатынасы, педагогика-психологиялық қолдау , кәсіби өзін-өзі анықтау

Аңдатпа

Мақалада оқушылар үшін ерте кәсіптік білім беру жағдайында педагогика-психологиялық қолдау көрсету үшін теориялық және практикалық маңызы бар заманауи педагогиканың өзекті мәселесін зерттеу нәтижелері берілген. Зерттелетін мәселе контекстінде «тұлғаның психологиялық мәдениеті» терминінің маңызды сипаттамаларына талдау жасалды. Зерттелетін мәселе контекстінде «тұлғаның психологиялық мәдениеті» терминінің маңызды сипаттамалары талданды. Педагогикалық эксперименттің мақсаты – ата-аналардың психологиялық мәдениетінің деңгейін жоғарылату, оқушылардың жеке тұлғасына әсер ететін маңызды фактор ретінде болашақ кәсіби жолды таңдауда балаларға тиімді қолдау көрсету. Зерттеу нәтижелері ата-аналардың психологиялық мәдениетінің бала мен ата-ана қарым-қатынасына және олардың кәсіби өзін-өзі анықтау кезеңінде оқушылардың жеке басына әсерін анықтауға мүмкіндік берді. Мақалада эксперименттік жұмыстың мазмұны және ата-аналардың психологиялық мәдениетінің көрсеткіштерінің егжей-тегжейлі диагностикасы сипатталған. Авторлар әзірлеген және сынақтан өткізген онлайн курс ата-аналардың психологиялық мәдениетінде оң динамикаға қол жеткізуге мүмкіндік берді, бұл ата-аналар мен балалар арасындағы өнімді өзара әрекеттесуге, отбасындағы психологиялық климатты жақсартуға және студенттердің саналы кәсіби өзін-өзі анықтауына ықпал етті. Зерттеу барысында қойылған мақсаттарға жету үшін зерттеу әдістерінің тұтас кешені – теориялық, эмпирикалық және статистикалық – пайдаланылды. Ата-аналардың психологиялық мәдениетінің параметрлерін диагностикалау кезінде О.И. Мотова әдістемесі пайдаланылды. Эксперименттік жұмыстарды ғылыми ұйымдастырумен зерттеу мақсатына жетуге зерттеу әдістерінің толық кешенін және сәйкес әдістемені қолдану ықпал етті. Барлық алынған нәтижелер жинақталған және зерттеудің негізгі қорытындыларында келтірілген.

Автор өмірбаяндары

  • Абдиркенова Акбидаш Капановна, Ахмет Байтұрсынұлы атындағы Қостанай өңірлік университеті

    PhD докторы, педагогика, психология және арнайы білім беру кафедрасы қауымдастырылған профессорының м.а

  • Молдабекова Сандугаш Кайрхановна, Ш.Уалиханов атындағы Көкшетау университеті

    PhD докторы, педагогика және психология кафедрасы қауымдастырылған профессоры

  • Стукаленко Нина Михайловна, Ш.Уалиханов атындағы Көкшетау университеті

    педагогика ғылымдарының докторы, педагогика және психология кафедрасының профессоры

  • Сыздықова Баян Рамазановна, Ш.Уалиханов атындағы Көкшетау университеті

    педагогика және психология кафедрасының сеньор лекторы

Қосымша файлдар

Жарияланды

2025-01-10

Журналдың саны

Бөлім

Педагогикалық ғылымдар